Pages

si kacak & si cantik

cik mun blogger

Friday 4 May 2012

penat dan ikhtibar...

Assalamualaikum..kepada semua sahabat-sahabat blogger n reader-reader...yang di sana mahupun di sinun..harap anda semua berada dalam keadaan sihat-sihat selalu hendaknya..=)

seperti yg telah di rancangkan..perjalanan aku harini adalah seperti mana yg telah terulis di dalam blog rakan seperjuangan aku ni..so..da siap da entry aku..best kan entry macam nie..hahaha..aku gurau jek k..=)

korang tau..perjalanan aku hari sangat memenatkan n memuaskan.... tapi tade la penat sgt.. sikit jek la penatnye..tak la sepenat org yg lebih penat.. n tiada yg lebih penat melainkan yg penat-penat belaka...makanya penatlah anda..hehe..nilah penulisan org penat lau korang nak tau..hehehe

okeyh,go true to the story...hari ni aku menuju ke dua lokasi berbeza di negeri yg sama,,yakni kubang pasu n yan,,kedah...p kubang pasu tuh sebab nk sambung projek paper pasal nk bukak kilang pembungkusan padi di perlis nti..wooo~~




so tepat jam 9 pg operasi pembungkusan padi nk mule..aku n syahir pown tak terkecuali la dok join abang hensem yg tgh syok wt kerja tuh....macam2 soklan yg aku n syahir tny dieorang,,memang best la,,abg hensem tuh bg kerjasama yg sgt baik++..eh,,bukan abg hensem jep,pakcik hensem pown ada...dieorang memang sproting lisbon la...ringan la sikit beban kerja aku kan,,tpi beban kerja abg2 tuh pulak yg bertambah.hahaha..maaf ye abg2,,bukan niat sy membebankan anda2 semua..hohoho~~

tapi,naluri lelaki aku sedikit tersentuh masa tuh..sebab salah seorang dari abg2 hensem tuh die tak ley bercakap..tapi dielah antara yg paling rajin..korang tau,,abg tuh sntiasa cube untuk menyampaikan segala ilmu berkaitan padi yg die tau kat aku n syahir.. macam2 isyarat die buat.. memang gigih die berusaha tok sampaikan cerita n nak bagi aku faham..."aku tenung muke die",,, sikit pun tak terpancar keluhan di wajah die....terasa kerdil nya diri aku masa tuh..

adakah selama ini aku mensyukuri nikmat yg telah Allah berikan pada aku..??..adakah aku segigih abg tuh??..apakah setimpal usaha yg aku lakukan selama ni??..mengapa aku selalu mengeluh??

khilafnya diri aku selama nie...adakah korang pown mcm aku jugak????..sama2 lah kite mengubahnya..





ni lah abg yg aku maksudkan..bukan niat untuk mengaibkan...just for sharing....betapa die berusaha untuk mengajar aku n syahir belajar membungkus padi.....

aku salute abg tuh..bnyk pengajaran yg aku dapat harini...hargailah masa yg kita ada untuk sama berusaha untuk kearah lebih baik.. semoga abg nie sentiasa di cucuri rahmatNya...janganlah kita mudah untuk berputus asa...dan bantu-membantu serta tolong-menolong lah sesama kita...

sebelum aku tammatkan penulisan aku nie.. aku nak share sikit detik2 mengundi buat korang..hehe..mudah jep..so,macam ni caranya, korang tolong vote blog yg sgt femes nie untuk jadi champion nuffnang blogger of the year,digi wowwww..

kompem korang kenal kan...so klik sini..then korang klik VOTE tau then VOTE NOW..thanks ye semua atas kerjasama anda..=)


P/S: yang baik itu jadikan tauladan,yg buruk itu jadikan sempadan...



terima kasih, coz u all sudi membaca n merterjah entry saya,like kalau suke

11 comments:

  1. Bagus beliau itu. Ini pulak ada ke manusia yg cukup segala nikmat Allah bagi, makan tido je keja. Anak bini tak tanggung. Siryes rasa nak tampoo je kalau ada manusia teruk macamni. Haha. Emo kejap. Ehh berapa juta projek anda itu wahai onie? Haha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..bajet tok projek tuh still ada half million lagi

      Delete
    2. Haha. Ohh banyak sungguh. Jadi bolehlaa bagi elaun kat saya kan? Hahaha :D

      Delete
    3. hehe..elaun praktikum hny rm300 ehi adikku..=)

      Delete
  2. kadang2 kita yang cukop nikmat Allah bagi tak bersykur.ade je mengeluh nya.bile kesusahan baru ingatNya . aush!

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu...so kena sentiase berigt ler ye..sama2 mengingatkn

      Delete
  3. sporting lisbon pon buleyy. haha

    ReplyDelete

terima kasih atas segala jasa baik anda kerana sudi meniggalkan coretan buat entri yang tidak seberapa ini..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...